Állások Careerjetről

2012. október 10., szerda

Állásinterjú, munkavállalás Angliában


 Az állásinterjún megnézték, mennyire értem meg amit mondanak, mennyire vagyok kommunikatív és néhány alapkérdést követően (előző munkahely, tapasztalatok stb.) felvettek.
Kaptam egy igazolást, hogy mikortól állok a cég alkalmazásában, 8 órás munkaviszonyban. Valamint feltüntették a lakcímemet is a papíron, amiről utólag kiderült igen nagy jelentőséggel bír, mert enélkül nem tudtam volna semmilyen ügyintézést megkezdeni.Be kellett mennem a helyi Jobcenterbe, kaptam egy telefonszámot, amit onnan díjmentesen felhívtam, nevemet lebetűzve lediktáltam, lakcímet is és kaptam egy időpontot, amikor személyesen meg kellett jelennem a Liverpooli Jobcenter központjában, ahol egy 15 perces interwievn vettem részt. Itt már kérték az igazolást a munkahelyről. Ez az NI interwiev, minden angol és külföldi személynek rendelkeznie kell NI-számmal, ez olyan, mint otthon az adószám, és a tb szám egyben. Egy hét múlva kipostázták a számomat, amit le kellett adni a munkahelyen.
A bankszámla nyitása is hasonlóképpen zajlott. Időpont egyeztetés a bankban, majd a megbeszélt időpontban visszamentem, adategyeztetés, munkahelyi igazolás és a NI számmal együtt mindent rögzítettek a rendszerben, és egy hét múlva megvolt a bankkártyám. Fontos, hogy a lakcím igazolására minden esetben kérték a munkahelyi igazoló papírt is, amíg nincs rögzítve a rendszerükben.